Faceți căutări pe acest blog

Despre mine

Librăria este amplasata în centrul oraşului, pe strada Republicii numărul 5. Vă aşteptăm cu o gamă largă de carte din diverse domenii. Contact: tel. si fax: 0259 / 47 29 55. 0733 / 669 340

Humanitas

H
U
M
A
N
I
T
A
S

FEMEIA DIN AMIAZA - Julia Franck

Roman distins cu Deutscher Buchpreis, tradus în 35 de limbi şi vândut în peste un milion de exemplare


Vara anului 1945. O gară mică, undeva în estul Germaniei, asaltată de populaţia înfricoşată care visează să prindă un tren spre vest. Helene şi fiul său sunt fugari, dar micul Peter nici nu-şi imaginează că, de fapt, coşmarul abia începe: mama lui îl abandonează pe o bancă din gară. Sfâşiată de durerea despărţirii, aceasta rupe, odată cu cordonul ombilical ce-o unește cu fiul ei, şi legăturile cu trecutul, în care a trebuit să îndure tortura unei mame bolnave psihic, moartea tragică a bărbatului iubit şi căsătoria umilitoare cu un inginer nazist.

O cronică istorică şi socială impresionantă a Germaniei unei jumătăţi de secol, un roman de familie care uneşte destinele a trei generaţii, o poveste de dragoste şi orbire sufletească, aflate sub semnul enigmaticei legende a Femeii din amiază.




CAZUL JANE EYRE - Jasper Fforde

O carte tradusă în peste 20 de limbi, un bestseller internaţional


Dacă v-aţi dorit vreodată să intraţi în cărţi şi să vă întâlniţi cu personajele favorite, Cazul Jane Eyre, primul roman dintr-o serie de mare succes în Marea Britanie, America şi multe ţări din Europa vă va împlini visul. Thursday este o eroină sensibilă, deşteaptă şi cultă, care poate să pătrundă în lumea ficţiunii literare şi să-şi pună în valoare talentul detectivistic. Într-o lume fantastică din 1985, unde păsările dodo au fost reînviate prin secvenţiere genetică şi sunt animale de companie, războiul din Crimeea nu s-a terminat, Anglia este un stat aproape militarizat, unde suprarealiştii duc lupte de stradă cu renascentiştii, iar beletristica este o obsesie planetară, detectivul literar Thursday Next e nevoită să plece în urmărirea unuia dintre cei mai căutaţi criminali, Acheron Hades, care răpeşte personaje din cărţi.




SUMA ZILELOR - Isabel Allende

Mult aşteptata continuare a volumului Paula


În Suma zilelor, Isabel Allende-scriitoarea părăseşte teritoriul ficţiunii, pentru a depăna un nou capitol al tulburătoarei sale istorii personale. Isabel Allende-mama rememorează, pentru fiica ei, Paula, căreia nu a încetat să îi vorbească în clipele de răgaz, cei treisprezece ani scurşi de la despărţirea lor. California, locul unde scriitoarea crezuse că şi-a găsit echilibrul, dar unde asistase neputincioasă la agonia Paulei, diagnosticată cu porfirie, devine scena dificilului proces de reacomodare cu firescul. Înconjurată de acum de copii şi nepoţi, de prieteni dragi şi mereu alături de soţul ei, Isabel Allende recompune imaginea unei familii deloc perfecte, dar cu atât mai umane, şi a unei iubiri care a trecut prin nenumărate încercări, fără ca tragediile să-i stingă flacăra. Din suma zilelor consemnate aici, Allende desprinde un imn închinat vieţii şi dragostei.




ROMANTIC PORNO - Florin Piersic Jr

Un actor blazat, o femeie (care e chiar Femeia), un bătrân lucid, o fată închipuită – din substanţa lor îşi construieşte Florin Piersic jr un roman cu titlu înşelător. Povestea nu e nici romantică, nici porno: e aşezată în prăpastia dintre cele două cuvinte, într-un peisaj abrupt. Peisajul abrupt al conştiinţei. Florin Piersic jr face alpinism cu grad înalt de risc.

„Romantic Porno e o călătorie pe teritoriul guvernat de chimia organică. O alunecare într-o altă dimensiune, unde sentimentele capătă intensitate supraomenească. O poveste care provoacă plăceri și dureri viscerale. O carte care îţi lasă simțurile suspendate la un nivel pe care nu l-ai atins până acum.“ (Smaranda ŞCHIOPU, Decât o Revistă)




MAREA RUPTURA - Francis Fukuyama

Creşterea delincvenţei, destrămarea familiilor, neîncrederea şi individualismul sînt fenomene care însoţesc tranziţia de la lumea industrială la cea postindustrială. Ce şanse au societăţile contemporane să depăşească momentul de criză şi să refacă ordinea socială? Aceasta e întrebarea pe care o pune Francis Fukuyama, filozof american devenit celebru după apariţia cărţii Sfîrşitul istoriei şi ultimul om. Răspunsul e o construcţie intelectuală impresionantă ce face apel la sociologie, istorie, economie, religie, filozofie politică, biologie, antropologie. Fukuyama aduce astfel în discuţie fundamentele înseşi ale organizării sociale şi prezintă dovezi ce indică apariţia, în Occident, a primelor semne de redresare socială. Deşi analiza din Marea Ruptură se referă la ţările dezvoltate, există două motive importante pentru care lucrarea merită atenţia publicului român. În primul rînd, mecanismele de fond ale agregării sociale sînt pretutindeni aceleaşi, iar crizele societăţii nu ocolesc România. În al doilea rînd, informatizarea a pătruns deja la noi şi impactul ei devine tot mai puternic. Marea Ruptură e o fascinantă perspectivă istorică şi filozofică asupra începutului secolului XXI.






SI ASA MAI DEPARTE? - Dan C. Mihailescu

Ce conţinut acoperă sintagma „viaţă literară“ în regim de libertate, faţă de boema (ghiduşă sau crâncenă, salvatoare ori sinucigaşă, după caz) din ceauşism?


Cât resentiment hărţuitor şi ce resorturi de concurenţă făţişă a declanşat optzecismul în cuprinsul „douămiismului“"?

Suferim într-adevăr de sărăcie narativă?

Cum poţi prezenta publicului polonez evoluţia literaturii române de după 1989?

Patru ani membru în juriul Uniunii Scriitorilor.

Cât de obsedată este Provincia de omnipotenţa Capitalei?

Istoria critică... a lui Nicolae Manolescu, memoriile lui Adrian Marino, corespondenţa familiei Pillat, cazurile Petru Romoşan şi Silviu Crăciunaş.

Toate acestea – plus Nae Ionescu şi C. Noica în arhivele CNSAS, arhitectura catastrofală a Bucureştilor de azi, performanţele Institutului Cultural Român din 2005 încoace, invazia urâtului şi exasperarea criticului literar – condimentează lecturile şi verdictele „Omului care aduce cartea“. Un meniu incitant, care încântă şi enervează, împacă şi provoacă în egală măsură.




MIC MANIFEST AL PLACERII LA FEMININ  - Arkady Eva

80% dintre femei nu sunt satisfăcute de viaţa lor sexuală. Aceasta e concluzia la care a ajuns Eva Arkady în urma unui sondaj. De ce? Deoarece concepţiile prea multor oameni, indiferent de sex, nu se aliniază modificărilor aduse de epoca modernă în viaţa de cuplu. Ce-ar fi dacă fiecare în parte ar învăţa ABC-ul comunicării sexuale autentice, aplecându-şi urechea şi la propria voce interioară, dar şi la partener/ă, ce-ar fi dacă fiecare în parte şi-ar asuma responsabilitatea pentru 50% din relaţie?


Scopul autoarei este de a contribui la schimbarea mentalităţilor învechite, care o obligau pe femeie să se supună bărbatului, şi de a da răspunsuri simple şi limpezi tuturor celor care doresc să aibă o viaţă sexuală fericită, senină şi plină de satisfacţii.

Bărbaţii vor descoperi în aceste pagini ce anume trebuie să facă pentru ca fiecare dintre ei să devină alesul, iar femeile vor învăţa să-şi exprime limpede dorinţele şi să-şi câştige, pe acest plan, independenţa faţă de partenerii lor, inclusiv prin metoda „solo“ de găsire a plăcerii, dacă altfel nu se poate.




TURIST FISCAL - Guy Bellamy

Eşti un englez blazat, cu un singur aliat fidel: halba de bere. Îţi plouă în suflet chiar când e soare afară (destul de rar, nu-i vorbă). Şi dintr-odată te trezeşti cu o moştenire care te transformă în milionar fără griji. Ce faci? În primul rând, ai grijă să ţii Fiscul departe de comoară. Cum? Citind cu atenţie legile, căutând portiţele, mutându-te la Monaco şi devenind turist fiscal. E exact ce face Fred Carton, cu sprijinul unui contabil versat şi cu perspectiva de a-şi transforma existenţa nesărată în clocot meridional. Când ai bani pentru care nu trebuie să munceşti (iar filozofia lui Carton aşază la loc de cinste trândăveala perpetuă), e simplu să devii simpatic, chiar generos. Plajele din sudul Franţei sunt preferabile cârciumilor îmbâscite din Anglia, după cum compania unei tinere cu talent artistic merită aleasă în dauna plânsului pe propriul umăr.






HOT SEX - Cox Tracy

„Oricine poate fi bun la pat. Dimensiunea organelor genitale nu contează. Înfăţişarea fizică nu contează. Nu trebuie să ai picioare lungi până la barbie sau braţe ca Arnie Schwarzenegger. Dar ai nevoie de cunoştinţe solide, eficiente [despre sex].“ Aşa îşi începe „sexperta“ Tracey Cox celebrul ei manual vândut, în toată lumea, în milioane de exemplare. Spre deosebire de majoritatea manualelor de acest gen, Hot Sex nu se rezumă la generalităţi, ci dă toate detaliile, deopotrivă în chestiunile simple, de bază, şi în tehnicile avansate. Cu indrumări atât pentru ea, cât şi pentru el. Capitolele cărţii parcurg tot ce e de parcurs, de la prima masturbare şi pierderea virginităţii până la sexul numit de doamna Cox „excepţional“. Un ghid într-adevăr practic şi complet. Şi totuşi, nu bogăţia de informaţii şi sfaturi l-a făcut celebru, ci stilul autoarei, pe care ne-o putem imagina că pe o Carrie Bradshaw din lumea reală: combinaţia inimitabilă de sinceritate, toleranţă şi umor, care înlătură orice posibile reticenţe psihologice ale cititorului.




NATASELE - Victor Malarek

„Nataşele" sunt cele mai căutate mărfuri pe care Europa de Est le-a exportat după căderea Cortinei de Fier şi nu sunt neapărat rusoaice. Amatorii de delicii exotice le pot găsi în toată lumea. Nimeni nu face distincţia dintre ele şi femeile care au ales să practice prostituţia. Se aseamănă, umblă la fel de provocator îmbrăcate, sunt la fel de aspru judecate. Însă nimeni nu ştie sau nimănui nu-i pasă că ele sunt victimele unor reţele de traficanţi care le ademenesc cu promisiunea că în străinătate vor lucra ca dansatoare sau cameriste. Odată plecate de acasă, descoperă realitatea înspăimântătoare: agresiuni, violuri, abuzuri din partea unor proxeneţi lacomi care vor să-şi recupereze înzecit banii cu care le-au cumpărat, indiferenţă şi complezenţă din partea clienţilor şi a poliţiştilor corupţi. Victor Malarek, ziarist de investigaţie, a mers pe firul acestor reţele care au reinventat sclavia şi a scris o carte în care descoperim că printre „Nataşe" se află multe femei traficate din România, iar printre cei care ar trebui să le scoată din ghearele proxeneţilor se află poliţişti şi oficiali corupţi.





PRIVIND LA SUFERINTA CELUILALT - Susan Sontag


Trăim într-o civilizaţie în care realitatea e permanent dublată de imagine. Susan Sontag a explorat cu acuitate consecinţele acestei situaţii inedite în istoria umanităţii într-o carte celebră (Despre fotografie, 1977), care a făcut vâlvă în ultimul pătrar al secolului trecut. În 2004, ea a simţit nevoia să revină asupra meditaţiilor sale, scriind acest eseu despre fotografia de război şi despre rolul imaginilor ce prezintă ororile conflictelor armate în societatea contemporană. Potrivit autoarei, totul a început odată cu imaginile de o nespusă cruzime ale unor pictori precum Goya, care s-au desprins de canoanele frumosului în reprezentarea scenelor de război. O adevărată obsesie a cumplitului ia naştere pe nesimţite, fotografia, apoi filmul, reportajul de televiziune şi imaginile postate pe Internet nefăcând decât să reia şi să amplifice această tendinţă. Susan Sontag urmăreşte căile încurcate – nelipsite de derapaje şi chiar de tentative de manipulare a realităţii – prin care nenumăraţi fotografi au încercat să ultragieze privitorul, riscând în cele din urmă să-l facă insensibil în faţa ororii.






AURORA - Michel Leiris 

Romanul suprarealist al lui Michel Leiris ne poartă printr-un univers straniu, cu accente de apocalipsă. Imaginile din care e alcătuit au însă, toate, consistenţa visului: ele se gonesc neîncetat una pe alta, căutând parcă să atingă o „puritate inaccesibilă“, poate acea transparenţă asociată marilor mituri şi marilor simboluri. Şi nu întâmplător, căci autorul lui a cercetat vreme îndelungată, la sursă, împreună cu o echipă de etnologi, fabuloasa mitologie africană. Aşa se face că, dezvăluindu-şi fantasmele cu o negrăită cruzime, Leiris ne invită de fapt să coborâm în adâncurile propriului nostru suflet, acolo unde ia naştere conştiinţa scandalului pe care-l reprezintă condiţia noastră de fiinţe supuse trecerii şi pierii.




TOATE FEMEILE VOR 7 - Kaya de Vos

O poveste vie despre îndrăgostire şi iubire, căsătorie şi divorţ, tinereţe şi bătrâneţe...

Trei personaje - o femeie şi doi bărbaţi - adunate la un loc printr-un şir de coincidenţe stranii, iscă în aventura lor întrebările grave asupra vieţii şi destinului pe care cu toţii ajungem să ni le punem cândva, mai devreme sau mai târziu. Jocul cel nou al dragostei şi al întâmplării se ţese de astă-dată într-un periplu captivant prin case cu mobilă veche şi splendide obiecte de artă, prin locante bizare cu feluri de mâncare şi obiceiuri puţin obişnuite, prin peisaje celebre şi locuri încărcate de istorie: Bucureşti, Paris, Varangeville-sur-mer, Normandia...

O carte pe care poţi s-o iei cu tine în tren, în avion, în vacanţă sau, pur şi simplu, în pat, în serile în care televizorul oferă prea puţin, iar Dostoievski, Rilke, sau Herta Müller cer prea mult...


TANARA IN COMA - Douglas Coupland

Unul dintre cele mai traduse romane ale lui Douglas Coupland, după care BBC a realizat o adaptare radiofonică de succes în 2008.

Nimeni nu ştie dacă alcoolul şi calmantele înghiţite în timpul unei petreceri, în iarna lui 1979, sunt sau nu cauza comei în care intră tânăra Karen. Însă acest eveniment tragic îşi va pune amprenta asupra următorilor douăzeci de ani din viaţa tuturor prietenilor ei, produse tipice ale suburbiei nord-americane. Richard, iubitul adolescentei, trebuie să lupte cu fluctuaţiile bursei şi ale pieţei imobiliare şi să învingă alcoolismul, având în acelaşi timp grijă de fiica lui, pe care o Karen inconştientă a adus-o pe lume în primul an de comă. Pam, supermodelul dependent de droguri, ajunge make-up artist în industria cinematografică, în vreme ce prietenul ei fabrică monştri pentru filmele de groază pe care Hollywoodul le turnează în Canada. Wendy e medic, dar n-a cunoscut niciodată iubirea, întrucât cel de care era îndrăgostită, Jared, a murit de leucemie în ultimul an de liceu. Toţi îşi trăiesc viaţa abulic, ca pe un vis anost şi interminabil, într-o lume ca un perpetuum mobile decerebrat. Când, după aproape optsprezece ani, Karen deschide ochii, un suflu de speranţă le răscoleşte rutina, conferindu-i brusc un sens nebănuit. Însă somnul cel lung al tinerei a fost bântuit de coşmaruri apocaliptice, ce se dovedesc premonitorii. Douglas Coupland a scris acest roman după o călătorie extenuantă în Europa, iar titlul i-a fost inspirat de cântecul Girlfriend in a Coma al formaţiei britanice The Smiths.

VERSOURI - Anca Mizumschi

După Poze cu zimţi (cartea unei iubiri imposibile) şi Anca lui Noe (cartea unei imposibile intimităţi spirituale), Versouri-le Ancăi Mizumschi refac „desenul din covor“ al unui traseu poetic foarte special: un portret tombal exact, în care se coagulează opririle periodice ale vieţii, dar mai ales greutatea (şi harul) acesteia. Pusă sub semnul altui testament poetic, o carte a pierderii şi rătăcirii – Corabia lui Sebastian de A.E. Baconsky –, Versouri este, deopotrivă, o carte despre „viaţa... proprie pe măsura morţii“ inevitabile şi una despre „luxul morţii“ îndelung pregătite „pentru binele celorlalţi“, urmată de o poetică judecată de apoi. La această judecată, fără îndoială, Dumnezeul tuturor poeţilor va şti că Anca Mizumschi este una dintre cele mai puternice şi mai adevărate poete din cîte am putut citi în ultimii ani. (Simona SORA)


MALPRAXISUL MEDICAL: oportunitate sau realitate? - av. dr. Raluca Mihaela Simion

„Fără nici un fel de exagerări, lucrarea Ralucăi Simion poate fi considerată cel mai complet eseu din literatura de specialitate în materie de malpraxis medical, cu noutăţi care ar putea viza o legislaţie ulterioară; un sincretism reuşit între medicină şi drept, un curaj deosebit în a evita eufemismele şi o abordare realistă, pe alocuri dură, cu privire la casta atât de protejată a medicilor. Cum erorile şi greşelile pot fi evitate prin cunoaştere şi cum numai aceasta ne poate face mai tari şi invulnerabili, consider că lucrarea ar trebui citită de orice medic, indiferent de specialitate, şi de orice jurist, fie el magistrat sau avocat. Spre a fi înţeleasă, ar mai fi necesar un îndemn: dacă Arthur Schopenhauer spunea despre cartea lui de căpătâi că trebuie citită de două ori, şi prima dată cu atenţie, eu aş spune că lucrarea Ralucăi Simion trebuie citită de mai multe ori, şi de fiecare dată cu atenţie sporită." (prof. dr. Teodor CIORNIA)

„...O valoroasă contribuţie la dezvoltarea ştiinţei dreptului medical, o valoroasă realizare în domeniu, cu un bogat conţinut ştiinţific şi cu o evidentă concepţie originală." (prof. dr. Tudorel TOADER, judecător la Curtea Constituţională, decan al Facultăţii de Drept, Universitatea „Al. I. Cuza", Iaşi)



DESPRE FRUMUSETEA UITATA A VIETII - Andrei Plesu

„Dacă îţi acorzi un cât de mic răgaz, dacă arunci, de jur împrejur, o privire odihnită, curioasă şi nepătimaşă, vei găsi destule argumente să te bucuri. Lucrurile (încă) funcţionează. Şarpanta lumii (încă) ţine. Mai există încă oameni întregi, tradiţii vii, întâlniri miraculoase. Trăim într-un sos toxic, dar el conţine încă mirodenii subtile, cu efect anesteziant. Marele animal cosmic nu pare încă să ia în serios agitaţia noastră propagandistică, spaimele noastre apocaliptice. Se poate trăi. Se poate trăi bine. Se poate (încă) trăi frumos.“ (Andrei PLEŞU)





DEZONOARE - J.M. Coetzee


Romanul Dezonoare a câştigat în 1999 Booker Prize, în 2000 Commonwealth Writers' Prize şi a fost ecranizat în 2008 de Steve Jacobs, cu John Malkovich în rolul principal. În 2006 ziarul britanic The Observer a desemnat Dezonoare „cel mai bun roman din ultimii 25 de ani scris în engleză în afara Statelor Unite ale Americii“.


După două căsnicii eşuate şi o carieră stagnantă la Universitatea din Cape Town, dezabuzatul profesor David Lurie comite un gest necugetat: are o aventură cu o studentă. Odată descoperit, refuză să-şi asume calvarul căinţei publice pentru a-şi păstra postul şi acceptă cu seninătate, ba chiar cu sfidare, să fie concediat. Plănuieşte un nou început: să se retragă la ferma fiicei lui, Lucy, un paradis bucolic unde-şi va putea scrie opera. Nimic mai simplu, crede David. Însă în Africa de Sud post-apartheid lucrurile sunt, de fapt, foarte complicate şi, mai ales, periculoase. La scurt timp după ce se stabileşte la ţară şi încearcă să-şi regăsească echilibrul, ferma este atacată de trei tineri de culoare. Incapabil să-şi protejeze fiica, David se simte copleşit a doua oară de dezonoare. Dar suferinţa lui nu se poate compara cu încercările prin care va fi nevoită să treacă Lucy.


CONFESIUNILE UNEI MASTI - Yukio Mishima

Prin Confesiunile unei măşti (1949), publicul japonez descoperă resursele literare ale romanului scris la persoana întâi, iar europenii descoperă un mare scriitor japonez.

Mishima se exprimă mărturisind. Tabloul care-l reprezintă pe Sfântul Sebastian străpuns de săgeţi îl urmăreşte pe adolescentul Kochan, alter ego al autorului, ca un ideal de frumuseţe în suferinţă. Anomalia din viaţa lui e că nu regăseşte idealul de frumuseţe în trupul femeii, ci în cel al bărbatului şi, în cele din urmă, într-un narcisim care îl sperie. Ieşirea din criză pare să fie frumoasa Sonoko, pe care vrea s-o iubească pentru a-şi dovedi normalitatea, dar nu e în stare. Nici războiul nu-i dă lui Kochan şansa să devină ceea ce-ar vrea: declară că suferă de pneumonie şi evită să devină martir, precum Sfântul Sebastian. Mishima pare să se întrebe dacă, în spatele măştii sale, există într-adevăr un sine. În fond, masca este el însuşi. Identitatea lui e paradoxală: homosexualitatea nu e decît o heterosexualitate inversată, narcisismul e semnul urii de sine, dorinţa de moarte e teama de sfârşit. „Sunt un complicat paradox inutil", scrie Mishima. „Acest roman este dovada psihologică a faptului.“